پیشرفت فناوریهای بزرگ بعد از کرونا

پیشرفت فناوری های بزرگ
Google,Apple,Facebook,Micosoft,Amazon

پیشرفت فناوریهای بزرگ بعد از کرونا همچون آمازون گوگل و اپل و… به دلیل استفاده بیشتر مردم از تکنولوژی بوده است. آمازون برای پاسخگویی به تقاضای مشتری به طور تهاجمی استخدام می کند. میزان بازدید در فیس بوک و یوتیوب افزایش یافته است. و رایانش ابری برای کارگران خانگی ضروری شده است. اوکلند ، کالیفرنیا – در حالی که بقیه اقتصاد در حال از بین بردن ویروس کرونا است. تجارت در بزرگترین شرکت های فناوری پایدار است – حتی رونق دارد

آمازون نیروی جدید استخدام میکند

استخدام نیروی جدید برای آمازون

آمازون به انبارها و مشاغل تحویل اضافه می کند زیرا “نیازهای ما به نیروی کار بی سابقه است.

آمازون گفت که 100000 کارگر انبار را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده استخدام می کند. مارک زاکربرگ ، مدیر اجرایی فیس بوک، گفت که ترافیک تماس ویدیویی و پیام رسانی منفجر شده است. مایکروسافت گفت تعداد استفاده شده از نرم افزار آن برای همکاری آنلاین طی یک هفته تقریباً 40 درصد افزایش یافته است.

در حالی که به مردم گفته شده است که از خانه کار کنند. از دیگران دوری کنند، همه گیر شدن اعتماد به خدمات از بزرگترین شرکت های صنعت فناوری عمیق تر شده است. و درعین حال روندهایی را که به نفع آنها بوده است تسریع می کند.

آمازون سالهاست که از خرده فروشان آجر و ملات استفاده می کند. اما خریداران اکنون تمایلی به رفتن به فروشگاه ندارند. و برای خرید انواع مختلف کالا مانند مواد غذایی و داروهای بدون نسخه به غول تجارت الکترونیکی مراجعه می کنند.

یوتیوب و نتفلیکس مخاطبان جدید پیدا میکنند

سرویس های جریانی مانند نت فلیکس در سال های اخیر فروش گیشه فیلم ها را کاهش داده است. اکنون و در حالی که سالن های سینما با دستور دولت تعطیل می شوند. نتفلیکس و یوتیوب مخاطبان جدیدی پیدا می کنند.

شرکت ها از قبل مراکز داده خود را برای اجاره محاسبات از آمازون، مایکروسافت و گوگل تخلیه می کردند. این تغییر احتمالاً سرعت خواهد گرفت زیرا میلیون ها کارمند مجبور به کار در خانه می شوند. و این امر زیرساخت های فناوری شرکت ها را تحت فشار قرار می دهد.

حتی اپل زمانی به دلیل وابستگی به کارخانه های چینی در میان شرکت های آمریکایی در معرض خطر قرار داشته است. در رده های خوبی قرار دارد. بسیاری از کارخانه های اپل تقریباً به حالت عادی برگشته اند. مردم وقت و هزینه بیشتری را صرف خدمات دیجیتالی آن می کنند. و روز چهارشنبه حتی ابزارهای جدیدی را نیز منتشر کرد.

دانیل ایوز ، مدیر عامل تحقیقات سهام در ودبوش اوراق بهادار گفت: “بزرگترین شرکتهای فناوری می توانند در طرف دیگر این بسیار قدرتمندتر ظاهر شوند.”

این گفته نمی شود که بگوییم شرکت های بزرگ فناوری نباید نگران باشند. تبلیغات ، حیات حیاتی گوگل و فیس بوک ، در دوره رکود اقتصادی رنج می برد. سهام اپل، مایکروسافت، آمازون، فیس بوک و شرکت مادر گوگل، آلفابت، از مجموع بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش بازار از یک ماه پیش که سهام ایالات متحده در بالاترین سطح معاملات خود را از دست داده اند، از دست داده اند. مایکروسافت و اپل هزینه مالی کوتاه مدت خود را به دلیل کاهش هزینه های مصرف کننده کاهش داده اند.

اوبر نگران  از بین رفتن مشتریان  خود است

فراتر از بزرگترین شرکت ها، بیشتر یک مبارزه است. ابزارهای ارتباطی مانند خدمات کنفرانس ویدیویی Zoom اکنون ضروری است. اما شرکت های مسافرتی مانند Uber و Lyft و سایت های اجاره دارایی مانند Airbnb شاهد از بین رفتن مشتریان هستند.

صنعت فناوری جهانی 3.9 تریلیون دلار در سال جاری متضرر خواهد شد، هرچند که مقدار آن هنوز مشخص نیست. در ماه دسامبر ، شرکت تحقیقاتی IDC پیش بینی رشد 5 درصدی فروش جهانی سخت افزار، نرم افزار و خدمات در سال 2020 را اعلام کرد. بعد از اینکه یک ماه پیش مشخص شد ویروس کرونا باعث ایجاد اختلال در تأمین منابع و کاهش فروش در چین می شود، IDC اعلام کرد درآمد سالانه ممکن است در آینده فقط 1 درصد فرانک جنس، تحلیلگر ارشد IDC، گفت که این رشد 1 درصدی اکنون کاملاً خوشبینانه به نظر می رسد.

تغییر عادت مردم  بعد از کرونا به نفع تکنولوژی های بزرگ

اما وقتی اقتصاد سرانجام بهبود یابد ، تکنولوژی های بزرگ می تواند از تغییر در عادات مصرف کننده بهره مند شود. و علیرغم انتقاد بیش از 18 ماه از سوی قانونگذاران، نهادهای نظارتی و رقبا قبل از بروز بیماری همه گیر در ایالات متحده، بزرگترین شرکتها احتمالاً سال را قوی تر از همیشه به پایان می رسانند.

در حالی که آمازون عادات خرید برای کالاهایی مانند کتاب را تغییر داده است. جلب اعتماد مشتریان از مواد غذایی چالش برانگیز است. وقتی افراد بیشتری مجبور به ماندن در خانه خود می شوند. ممکن است یکی از آخرین سنگرهای خرده فروشی فیزیکی تحت فشار باشد.

وی گفت ، مایکل کرو از شارلوت ، نی سی ، برای اولین بار مواد غذایی را از آمازون سفارش داد. زیرا نمی خواست خطر رفتن به یک سوپرمارکت را داشته باشد.

آقای کرو ، 36 ساله ، که در خرده فروش خانه سازی Lowe’s کار می کند ، گفت: “من می توانم خودم را ببینم که وقتی این کار طولانی تر است آن را انجام می دهم.”

Guru Hariharan ، کارمند سابق آمازون و بنیانگذار CommerceIQ ، شرکتی که نرم افزار اتوماسیون آن توسط مارک های بزرگی مانند Kellogg’s و Kimberly-Clark استفاده می شود. گفت: هرچه مشتریان بیشتری خدمات مختلف آمازون را امتحان کنند ، ممکن است تغییراتی دائمی در عادات خرید ایجاد کنند.

هفته گذشته در یک پست وبلاگ ، دیو کلارک ، معاون ارشد آمازون در امور جهانی آمازون ، گفت که در حال اضافه کردن مشاغل جدید در انبارهای ایالات متحده و شبکه تحویل آن است زیرا “نیازهای نیروی کار ما برای این زمان از سال بی سابقه است.”

خرید از آمازون چندین برابر شده  است

یکی از دلایل افزایش تقاضای آمازون این است که خریداران کالاهای متنوع تری را خریداری می کنند. از 20 فوریه تا 15 مارس ، فروش بدون نسخه سرماخوردگی در آمازون در ایالات متحده نسبت به سال گذشته 9 برابر افزایش یافته است. به گزارش CommerceIQ ، سفارشات غذای سگ 13 برابر شده و فروش حوله های کاغذی و دستمال توالت سه برابر شده است.

سفارشات در خانه به طور غیرمنتظره ای باعث افزایش بازدید به سایت های پخش ویدئو ، برنامه ها و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی می شود. با توجه به داده های Sensor Tower ، یک شرکت داده برنامه ، بارگیری برنامه Netflix – یک پروکسی برای بازدید از سایت پخش جریانی – در ایتالیا 66 درصد افزایش یافت. در اسپانیا ، آنها 35 درصد رشد کردند. در ایالات متحده ، جایی که Netflix قبلاً محبوب بود ، 9 درصد رشد داشت.

نتفلیکس از اظهارنظر درمورد اینکه آیا شاهد افزایش مشترکین است ، خودداری کرد.

مقامات دولتی در اروپا حتی با رید هاستینگز ، رئیس اجرایی تماس گرفتند و از او سوال کردند که آیا نتفلیکس می تواند کیفیت ویدئو را برای کاهش فشار در شبکه اینترنت منطقه کاهش دهد. این شرکت به مدت 30 روز موافقت کرد که این کار را انجام دهد. YouTube همچنین موافقت کرد که پخش ویدئوی با کیفیت بالا در اروپا را به مدت یک ماه متوقف کند.

تماس صوتی از واتساپ دو برابر شد  است

استفاده از آموزش آنلاین برای هنر های رزمی

ادی آبنی با استفاده از ویدئوی زنده فیس بوک از یک سالن ورزشی بسته در فارست هیل ، مادا ، در حال تماس با مشتریان هنرهای رزمی خود است.

آقای زاکربرگ روز چهارشنبه در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت که تماس صوتی از طریق پیام رسان WhatsApp فیس بوک دو برابر شده است. وی گفت که برنامه پیام رسان فیس بوک نیز رشد مشابهی داشته است.

“بنابراین اوج عادی برای ما شب سال نو است . درست ، جایی که اساساً همه در همان زمان فقط می خواهند به همه پیام دهند. و یک سلفی می گیرند. و برای خانواده خود هر جا که هستند می فرستند. و برای آنها سال نو آرزو می کنند” زاکربرگ گفت “و ما خیلی فراتر از” این سنبله هستیم.

تحلیلگران از چشم اندازهای فیس بوک چشم پوشی می کنند. زیرا بسیاری افراد در مواقع بحرانی برای اخبار به آن مراجعه می کنند. و هنگام کار از خانه حواسشان را پرت می کنند.

مایکل پاچر ، تحلیلگر ودبوش اوراق بهادار ، هفته گذشته در یک یادداشت تحقیقاتی نوشت: “ما معتقدیم که بسیاری از کاربران فیس بوک در طی چند هفته گذشته به سطوح قابل توجهی از ویژگی های آن دسترسی پیدا کرده اند.”

تغییر کار در خانه همچنین محاسن ابر در هنگام استفاده از سنبله های غیر منتظره را نشان داده است. برای شرکتهایی که زیرساختهای اینترنتی خود را مدیریت می کنند، انجام تنظیمات نیازهای محاسباتی کاری گران و پیچیده است. رایانش ابری کار را آسان تر می کند.

آمازون، مایکروسافت و گوگل، سه سیستم عامل اصلی رایانش ابری، به صورت نقدی شنا می کنند. و تخفیف های عمیقی را برای اجاره زیرساخت های اساسی برای یک شبکه شرکتی و همچنین نرم افزار مورد استفاده کارمندان ارائه می دهند.

مایکروسافت با تهاجمی ابزار جدید پیام و همکاری تجاری خود ، Microsoft Teams را که با شرکت مستقل Slack رقابت می کند ، تحت فشار قرار داده است. روز پنجشنبه ، مایکروسافت گفت تعداد کاربران در تیم ها در هفته 37 درصد رشد کرده و به بیش از 44 میلیون کاربر روزانه رسیده است. حداقل 900 میلیون دقیقه جلسه و مکالمه در تیم ها هر روز برگزار شده است.

جارد اسپاتارو ، معاون رئیس شرکت در مایکروسافت ، نوشت: “ما معتقدیم که این حرکت ناگهانی و جهانی به کار از راه دور نقطه عطفی در نحوه کار و یادگیری ما خواهد بود.”

حتی اپل ، شرکتی با صدها فروشگاه بسته در سراسر جهان (بجز اکنون در چین) ، به طور فزاینده ای به نظر می رسد که انگار از شرایط همه گیر در شرایط خوب ظاهر می شود.

تری گوا، رئیس فاکسکان، اکثر آیفون های جهان را برای اپل مونتاژ می کند، تاریخ 12 مارس به خبرنگاران گفت. که کارخانه های چینی فاکسکان زودتر از موعد مقرر تولید خود را از سر می گیرند. و به حالت عادی باز می گردند – خیلی زودتر از انتظاراتی که در پایان سال اتفاق می افتد.

اپل روی Apple TV Plus  سرمایه گذاری میکند

اپل سعی میکند از وابستگی شدید به فروش دستگاه و درآمد سرویس فروش برنامه و اشتراک در موسیقی و تلویزیون است ، دور شود.

برای آن تجارت ، داشتن اکثر مردم در ایالات متحده و اروپا در داخل کشور تقریباً خبر خوبی است. اطلاعات اولیه نشان می دهد که مردم وقت بیشتری را به تماشای تلویزیون می گذرانند. اپل میلیاردها دلار صرف برنامه اصلی برای سرویس Apple TV Plus خود کرده است. امیدوار است بتواند مردم را به اندازه کافی ماهی 5 دلار برای آن بپردازد.

وقت و هزینه بیشتر صرف تلفن ها نیز خبر خوبی برای اپل و گوگل است. زیرا فروش بیشتر برنامه ها را کاهش می دهد.

افزایش فروش اپلیکیشن های اپل و گوگل

طی 10 هفته اول سال ، کاهش فروش اپلیکیشن های اپل با رشد 18 درصدی به حدود 690 میلیون دلار رسید. در حالی که طبق گفته Sensor Tower ، یک شرکت داده برنامه، سهم گوگل از فروش برنامه های آندروید 5 درصد افزایش یافته و تقریبا به 360 میلیون دلار رسیده است.

طی دو هفته گذشته در ایالات متحده ، درآمد آنها با شیب بیشتری افزایش یافته است. طبق برنامه فروش برنامه های آیفون ایالات متحده 20 درصد رشد کرده و تقریبا به 670 میلیون دلار رسیده است. در حالی که فروش برنامه های اندروید ایالات متحده با 14 درصد افزایش به حدود 380 میلیون دلار رسیده است.

منبع:


https://www.nytimes.com/2020/03/23/technology/coronavirus-facebook-amazon-youtube.html

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا