آبیاری خودکار باغچه به صورت هوشمند

تصویر آبیاری باغچه زیبا

داشتن باغچه شاداب مراقبت‌های زیادی نیاز دارد. اما یکی از مهمترین فاکتور‌ها برای باغچه‌ی زیبا آبیاری مناسب و به موقع گیاهان است. خب با وجود اینکه آبیاری گیاهان برای ما لذتبخش هست، ولی به دلیل مشغله‌های زیادی که در زندگی امروزه داریم، فراموشی و مسافرت و یا دلایل دیگه خیلی وقتا به گیاهانمون نمی‌تونیم برسیم و یا کلا داشتن باغچه سر سبز به ‌آرزویی دست نیافتنی بدل می‌شود. ما یه راهکار دائمی داریم که برای همیشه خیالتون از بابت آبیاری گیاهان راحت میشه… آبیاری خودکار باغچه به صورت هوشمند با ما همراه باشید.

چرا به آبیاری خودکار برای باغچه نیاز داریم؟

اتوماتیک بودن سیستم آبیاری : اولین خوبی یک سیستم خودکار آبیاری برای باغچه اینه که نیاز به حضور در محل نیست، و هیچگونه اعمال دستی نیاز نیست. وقتی فضای سبز شما نیاز به آبیاری داشته باشد، حتی لازم نیست شما در خانه یا باغ  خود باشید. سیستم کار خود را انجام می‌دهد.

مقرون به صرفه: سیستم‌های آبیاری خودکار دقیقاً در هر کجا و هر زمان که نیاز باشد آب را به گیاهان شما می‌رسانند، این امر باعث کاهش قابل توجه قبوض آب و برق و جبران هزینه اولیه راه‌اندازی می‌شود. در حقیقت، آب پاش‌های اتوماتیک در نهایت ظرف کمتر از یک سال هزینه خود را پرداخت می‌کنند. و حتی می‌توانند ارزش اموال و املاک شما را افزایش دهند.

کارآمدبودن : شاید جذاب‌ترین مزیت سیستم آبیاری خودکار صرفه‌جویی در مصرف آب باشد. با تکه‌های خشک و پیاده‌روها یا مسیرهای مخصوص آب کاملاً خداحافظی کنید. سیستم های اتوماتیک با پوشش دقیق ، نگرانی‌های ناشی از زیر آب رفتن چمن شما را برطرف می‌کنند. تایمرها را می‌توان برای آبیاری روزانه یا هفتگی و در زمان تبخیر کم تنظیم کرد. علاوه بر این، حسگرهای رطوبت “هوشمند” می‌توانند برای بسیاری از سیستم‌ها نصب شوند. اینها سرعت بارندگی را در زمان واقعی اندازه‌گیری می‌کنند و فقط در صورت خشک شدن خاک شما فعال می شوند.

آیا باغچه یا باغ  شما می‌تواند از سیستم آبپاش و آبیاری  اتوماتیک بهره‌مند شود؟ پاسخ باید روشن باشد. اگر هنوز سوالی دارید، با متخصصان ما در خانه هوشمند آبان تماس بگیرید. یکی از طراحان واجد شرایط ما می‌تواند برای برآوردن نیازهای خاص شما و اجرای طرحی کاملاً متناسب با طراحی منظر شما، از ملک شما دیدن کند. از صفحه  ارتباط با ما یا فرم زیر درخواست راهنمایی و  مشاوره رایگان بفرستید.

چگونه یک سیستم آبیاری انتخاب کنیم؟

چند نکته مهم که باید برای انتخاب سیستم ‌آبیاری برای یک باغچه در نظر بگیریم

  1. گیاهان مختلف با نیاز آبی متفاوت را دسته بندی کنید. مثلا در باغچه شما  گلهایی هستند که یک روز در میان آبیاری می‌شوند. و در کنار آن سبزی هم داریم که روزانه آبیاری انجام می‌شود، و درختانی نیز هستند که به صورت هفتگی آبیاری انجام می‌شوند. پس حتما باید سیستمی باشد که کانال‌های آبیاری به تعداد این دسته‌بندی داشته باشد.
  2. آیا در منطقه‌ و باغچه شما برق وجود دارد و یا اگر نیست از پنل ‌های خورشیدی استفاده می‌شود؟ و یا کلا هیچکدام از اینها میسر نیست؟ سیستمی که باید تهیه کنید به این سوال خیلی وابسته است. که آیا کنترلر شما  از نوع باتری خور باشد و یا بدون باتری !!!!
  3. منبع آب آبیاری شما از چه کیفیتی برخوردار است؟ و سیستم شما آیا نیاز به فیلتر تسویه دارد؟
  4. از چه روش آبیاری می‌خواهید استفاده کنید؟ قطره‌ای یا بارانی ؟
  5. تعداد گیاهان آبیاری شما برای آبیاری و وسعت باغچه شما چقد است؟‌ بر اساس این تعداد انشعاب و کانال آبیاری و همچنین قطر و اندازه لوله‌ی شما  انتخاب میشود.
  6. نحوه‌ی ارتباط با دستگاه چگونه است؟ آیا از راه دور هم قابل کنترل هست؟ و یا فقط کنار سیستم تنظیمات انجام می‌شود؟ اگر از قابلیت ارتباط از راه دور دارد، به صورت اینترنتی است؟ و  یا به  صورت پیامکی است؟ آیا در نبود اینترنت هم کارایی دارد؟

نیاز به مشاوره  در این زمینه دارید ؟ با ما تماس بگیرید؟ ما آمده پاسخگویی به شما عزیزان  هستیم. و یا از فضای چت پایین در ارتباط باشید.

به چه لوازمی برای آبیاری باغچه نیاز داریم؟

بسته به سیستم  آبیاری که انتخاب می‌کنید بارانی یا قطره‌ای، لوازم مورد نیاز برای این کار متفاوت  می‌شود .

در لینک‌های زیر راهنمایی کاملی برای لوازم مورد نیاز برای آبیاری قطره‌ای آورده‌ایم

(راهنمایی و نکات آبیاری قطره‌ای )( پنج نکته مهم سیستم آبیاری قطره‌ای) (نحوه‌ی نصب سیستم آبیاری قطره‌ای برای گلدان‌ها )

چگونه سیستم آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

مهم‌ترین بحث بعد از تهیه سیستم اتوماتیک و یا هوشمند آبیاری، نحوه‌ی تنظیم کردن برای گیاهان ماست.

برای این کار شما میتونید نیاز آبی هر گیاه را برآورده کنید؟ و آبیاری که ازقبل انجام میداد. با یک ظرف یا بطری مناسب آب که ظرفیت و گنجایش اون مشخص باشه کار رو شرع کنید؟ و سپس شیر برقی برای آبیاری را روشن کنید و زمان بگیرید تا به اندازه‌ی آب مورد نیاز آبیاری ظرف شما پر شود؟

و دستگاه را با این زمان بدست آوردید تنظیم کنید و بازه ‌زمانی آبیاری برای اون رو تعریف کنید؟

بعضی از دستگاه‌ها مانند تایمر‌ها به صورت لوکال  و کنار سیستم از روی خود دستگاه تنظیم می‌شوند ولی بعضی مدل دیگر از دستگاه‌ها با استفاده از گوشی هوشمند قابل تنظیم هستند.

نمونه سیستم آبیاری برای گلدان توسط سیستم آبیاری آبان

این سیستم برای آبیاری گلدان‌ها استفاده شده است. که توسط مشتری عزیزمون به سلیقه‌ی خودشون نصب شده است.

این سیستم به صورت روزانه تنظیم شده است و گلدان‌ها را به مقدار تنظیم شده آبیاری می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا